Důvody personálních obměn ředitelství odmítlo komentovat, je ale zřejmé, že má jednotnou logiku ve jmenování dlouhodobých zaměstnanců na nejvyšší posty v organizaci. Předchozí vedení, které do organizace přivedl exministr Antonín Prachař, naopak tvořili lidi mimo ŘSD a mnohdy i mimo obor dopravních staveb. Důvodem byla tehdy snaha bývalého šéfa dopravy zbavit ŘSD nálepky státní organizace klientelisticky provázané se stavebními firmami.
Novým šéfem financí na ŘSD se tak od začátku tohoto týdne stal bývalý vedoucí odboru účetnictví a majetku, v organizační struktuře v podstatě postoupil o jedno patro výše. Podobné je to i v případě Hlavatého, který vedl oddělení kontroly a expertízy, i Radka Mátla, který se minulý týden stal ředitelem úseku výstavby a předtím působil jako šéf podřízeného odboru realizace staveb.
ŘSD rozděluje peníze na stavbu silnic a spravuje síť dálnic, rychlostních silnic a komunikací první třídy. Personální stabilizace organizace, která se minulý rok potýkala s výraznými personálními obměnami a prošla několika reorganizacemi, je jedním z hlavních úkolů, kterými nového šéfa dopravního resortu Dana Ťoka pověřil premiér Bohuslav Sobotka.