Přestože většinu položek souvisejících s ledovkou představovaly náklady na zvládnutí mimořádné situace, kvůli zmrzlým trolejím dopravce na některých dílčích položkách i ušetřil. Největší položkou jsou náklady za odběr elektrické energie. Zastavením elektrických lokomotiv tak ČD ušetřily čtyři miliony korun, dalších jeden a půl milionu korun dopravce ušetřil na poplatcích za nevyužitou dopravní cestu.
Přes pět a půl milionu naopak dopravce musel zaplatit za zapůjčení dieselových lokomotiv, čímž se úspora na elektrické trakci vynulovala. Další 2,5 milionu korun dopravce vynaložil na zvýšených personálních nákladech.
Reakcí Českých drah na kalamitu a způsobem, jakým dopravce mimořádnou událost zvládl, se v minulosti zabývali předseda vlády Bohuslav Sobotka, ministr dopravy Dan Ťok i Poslanecká sněmovna. Podle Premiéra selhala zejména komunikace dopravce s cestujícími a vzájemná výměna informací mezi Českými drahami a státní Správou železniční dopravní cesty, která spravuje koleje. Podle něj byli cestující málo informovaní o tom, že pro ně je nejbezpečnější zůstat v zastavených vlacích, které až asi na tři soupravy svítily a topily, než se vydat ven do nepříznivých podmínek.
Právě komunikace s cestujícími by se v případě podobné události měla podle Českých drah v budoucnu zlepšit. Pomoci by k tomu měla přímá telefonní linka mezi dispečinky ČD a Správy železniční dopravní cesty, která by neměla být závislá na běžné telefonní síti a tudíž méně ohrožená přetížením telefonních linek. Zároveň dopravce vydal takzvané desatero závazných pokynů, podle kterých mají zaměstnanci drah v podobných případech postupovat.