Winterkorn již loni oznámil, že hodlá do roku 2017 snížit roční náklady klíčové divize vyrábějící auta s vlajkovou značkou VW o zhruba pět miliard eur (téměř 140 miliard Kč). \"U ostatních značek jsou na cestě podobně ambiciózní programy,\" citoval dnes Winterkorna server Automobilwoche.
Škoda Auto loni po zprávě o Winterkornově úsporném plánu pro klíčovou divizi VW uvedla, že vyhodnocuje procesy a strukturu v podniku a snaží se nastavit efektivnější provoz.
Prodej koncernu Volkswagen v loňském roce poprvé v historii překonal deset milionů vozů a Škoda Auto poprvé pokořila hranici milionu prodaných aut. Volkswagen je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 chce být největší automobilkou na světě.
Hospodářské výsledky za loňský rok Volkswagen ještě nezveřejnil. V samotném třetím čtvrtletí stoupl provozní zisk koncernu o 16 procent na 3,23 miliardy eur. Mezi značky koncernu Volkswagen patří vedle Škody také Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.
pmh ank