\"Pan ministr Dobrindt potvrdil, že v současné době německá strana nebude provádět pro transit žádné kontroly. Shodli jsme se na tom, že transit je nejenom transit skrze Německo od hranice po hranici, ale míní se tu také hranice Hamburk pro zboží, které bude pokračovat dále po vodě,\" řekl Ťok.
\"Zároveň jsem vyjádřil názor, že celý ten proces je značně byrokratický, protože vyžaduje spoustu vyplňování papírů a formulářů, které jsou pouze v němčině,\" řekl Ťok. Podle něj i Dobrindt považuje byrokratickou zátěž za nadměrnou a německá vláda se prý snaží celý proces zjednodušit. \"(Dobrindt) potvrdil, že zájmem Německa je nebránit transportu a volnému pohybu zboží,\" prohlásil Ťok.
Plošná minimální mzda začala v Německu platit od začátku roku. Německé ministerstvo práce zákon o zavedení minimální mzdy vykládá tak, že na 8,50 eura za hodinu mají nárok všichni zaměstnanci po tu dobu, kdy vykonávají práci na území Německa. Podle ministerstva práce by měly všechny společnosti, které vypravují vozy se zbožím do Německa, předem hlásit úřadům, kdy který řidič bude projíždět přes německé území. Zároveň by řidiči u sebe měli mít doklad o tom, že jim zaměstnavatel za dobu jízdy po Německu vyplácí 8,50 eura za hodinu. Kontrolu dodržování tohoto ustanovení má na starosti celní správa.
Proti výkladu německého ministerstva práce vystupují dopravci v Česku, v Polsku či v pobaltských zemích. Podle nich ustanovení nedovoleným způsobem zasahuje do pracovněprávních vztahů v třetích zemích a Německo tak porušuje evropský princip volné dopravy. Polsko se ve snaze o zrušení sporného výkladu německého zákona o minimální mzdě obrátilo i na Evropskou komisi.