\"Skupina Volkswagen měla stabilní začátek roku. Naše luxusní značky Audi a Porsche spolu se značkami Škoda a Seat předvedly obzvlášť silný výkon,\" uvedl šéf prodeje Christian Klingler. \"Při pohledu na celý rok 2015 lze očekávat pokračování globálních nejistot. Bude to další náročný rok,\" dodal.
Koncern již dříve oznámil, že prodej automobilů s vlajkovou značkou VW v lednu klesl o 2,8 procenta na 507.100 vozů. Prodej Audi naopak stoupl o více než desetinu na rekordních 137.700 vozů a prodej Porsche se zvýšil téměř o třetinu na rekordních 16.000 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto začátkem týdne oznámila, že v lednu dodala zákazníkům na celém světě 87.000 vozů. To představuje meziroční nárůst o 7,5 procenta a nejlepší lednový výsledek v historii značky.
Volkswagen je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě. V celém loňském roce koncern zvýšil prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu vozů, a poprvé tak překonal desetimilionovou hranici. Jedničkou na trhu nicméně zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jehož prodej stoupl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.