Na mostech se v polovině roku 2014 objevily trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle ŘSD pohybují nerovnoměrně a ložiska jsou vysunutá mimo přípustné meze. Od konce loňského roku, kdy ŘSD zkoumalo na mostech přípustnou zátěž, smějí na ně vjíždět osobní vozidla pouze třicetikilometrovou rychlostí.
Na důvodech, proč jsou šest let staré mosty v nevyhovujícím technickém stavu, se ŘSD nemůže shodnout se zhotovitelem stavby, firmou Eurovia. Podle ní se ŘSD o mosty nedostatečně staralo a při jejich výstavbě požadovalo použití nevhodného materiálu, tzv. studeného odvalu. Začátkem ledna proto Eurovia odmítla provést nutné opravy za vlastní peníze. Ty ale chce ŘSD po firmě vymáhat zpětné poté, co mosty samo opraví.
Poté, co ředitelství obdrží posudek i na druhý most, je připravené oslovit firmy, které závady na mostech odstraní. Podle ředitelství silnic je spěch na místě, protože postup degradace obou staveb je mnohem rychlejší, než se jevilo vloni na podzim. Zhoršit situaci by navíc mohlo jarní oteplení.
Nejdříve bude podle ŘSD nutné odbagrovat násypy z obou stran mostu, které bobtnají a deformují mostní konstrukci. Následně budou nahrazené jiným materiálem, který bude stabilní.
Vyhlašovat oficiálně havarijní stav pro urychlení prací nakonec nebude potřeba, uvedl Rýdl. Podle stavebního zákona prý stačí současná měření a posudky, aby mohlo ředitelství silnic nezbytné práce na zajištění mostů zahájit bezodkladně.
Hodnotu prací na odstranění nejpalčivějších závad odhadlo už dříve ŘSD na 20 milionů korun. Tato částka ale podle Rýdla neznamená konečnou sumu, kterou si vyžádá uvedení mostů do bezvadného stavu, ale pouze náklady na odstranění havarijního stavu. Fyzické práce by mohly začít v dubnu a koncem května by mohly být hotové, dodal mluvčí s tím, že během oprav budou mosty pro dopravu uzavřené.