Hotelové skupině InterContinental stoupl zisk o deset procent

17.02.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 17. února (ČTK) - Společnost InterContinental Hotels Group (IHG), která je jednou z největších hotelových skupin na světě, loni zvýšila provozní zisk zhruba o deset procent na 648 milionů dolarů (15,7 miliardy Kč). Firma vlastní značky hotelů jako je Holiday Inn nebo Crowne Plaza. Provozní zisk jí pomohl zvýšit především růst na jejím největším trhu ve Spojených státech.

Tržby se zvýšily o šest procent na 1,67 miliardy dolarů (40,4 miliardy Kč). Příjem na pokoj, což je hlavní měřítko finančního zdraví hotelových společností, se loni zvýšil o více než šest procent. V Severní a Jižní Americe činil nárůst dokonce 7,4 procenta. Přispěla k tomu zlepšující se ekonomická kondice Spojených států, která měla za výsledek větší obsazenost hotelů.

Skupina nedávno uskutečnila svou první akvizici za více než deset let, když za 430 milionů dolarů převzala amerického provozovatele hotelů a restaurací Kimpton Hotels & Restaurants. Od transakce si slibuje, že jí v USA pomůže k dalšímu růstu a posílí její postavení v rychle rostoucím sektoru takzvaných butikových hotelů. To jsou hotely spíš menší velikosti, které se často nacházejí v historických centrech nebo v rekonstruovaných historických budovách. Na jejich podobě se mnohdy podílejí významní designéři.

Solidní výkon v Saúdské Arábii a v Indonésii pomohly skupině kompenzovat problémy, které zažila na některých svých trzích kvůli loňské politické nestabilitě v Thajsku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK