Na této významné zakázce pracoval výrobce lokomotiv několik let. \"Kdybychom masivně neinvestovali do vývoje a výzkumu, nemohli bychom na ni vůbec pomýšlet,\" podotkl Bárta.
Nové lokomotivy vzniknou kompletní modernizací vozidel 2M62U se dvěma kabinami, jimž se v Česku říkalo Sergej. Z původního stroje ale zůstane jen podvozek a rám. Schvalování úplně nového železničního vozidla je hodně složité. Proto firmy mnohdy dávají přednost zásadní modernizaci. \"Dopravcům přináší stejný efekt, ale je podstatně levnější a rychlejší,“ vysvětlil Bárta.
Nový design lokomotiv vychází z české řady 753.6 Bizon, které rovněž nesou rukopis CZ LOKO. Do Lotyšska budou lokomotivy z jihlavského závodu dodávány v podobě stavebnice - teprve tam se jednotlivé moduly zkompletují a celé vozidlo oživí.
V Lotyšsku už společnost CZ LOKO v letech 2011 až 2013 podobně modernizovala pro státní železnice 14 posunovacích lokomotiv. Do východoevropských zemí s širokým rozchodem kolejí tento výrobce od roku 2007 do loňska prodal přes 180 paketů lokomotiv. Hranice 200 lokomotiv by měla padnout v tomto roce.
CZ LOKO, a.s., patří mezi přední středoevropské výrobce motorových lokomotiv, věnuje se i vývoji a výrobě speciálních drážních vozidel. Hlavní závod má v České Třebové a další provozovny v Jihlavě a v Nymburku. Celkem v nich pracuje přes 700 lidí. Loňský obrat společnosti činil 1,99 miliardy Kč, export se na něm podílel více než polovinou.
vst dr