\"Tento vůz zosobňuje důležitý pilíř naší růstové strategie a napovídá mnohé o budoucnosti značky, naším cílem je získat nové zákazníky ze soukromého i podnikatelského sektoru,\" uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.
Svými tvary vychází nový Superb z designové studie VisionC představené loni na autosalonu v Ženevě. Zaujme vyváženějšími proporcemi proti předchůdci s menšími převisy karoserie. Přední části dominují ostře řezané světlomety, zadní pak LED svítilny ve tvaru C.
Nová vlajková loď má ambice konkurovat vozům vyšší střední třídy, přestože patří o třídu níž. Nabízí největší interiér a také zavazadlový prostor, který se proti předchozí generaci zvětšil o 30 litrů na 625 litrů. Třetí generace se díky využití koncernové modulární platformy MQB prodloužila o tři cm na 4,86 metru a nový vůz je také o pět cm širší. Zvětšil se rozvor o osm cm a také rozchod.
Nový Superb jako první Škoda nabízí adaptivní podvozek s pěti volitelnými jízdními režimy, třízónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektrickou parkovací brzdu nebo připojení vozu k internetu prostřednictvím sítě LTE a vytvoření Wi-Fi hotspotu pro další zařízení. Novinkou je také elektrické otevírání pátých dveří i u verze liftback, doplněné o možnost otevřít kufr pohybem nohy pod nárazníkem.
K dispozici je poprvé asistent automatického parkování nebo funkce pro bezpečné vyjíždění z příčného parkovacího místa, dále multikolizní brzda, systém pro hlídání jízdního pruhu i asistent, který řídí popojíždění vozu v zácpě. Další systémy hlídají únavu řidiče nebo rozpoznávají dopravní značky. Na přání auto dostane adaptivní tempomat. K dispozici je rovněž dešťový a světelný senzor, asistent přepínání dálkových světel a až devět airbagů. Multimediální zařízení nabízí propojení s mobilním telefonem i vestavěnou navigaci. O zvuk se stará až 12 reproduktorů o maximálním výkonu 610 wattů.
Nabídka motorů zahrnuje pět benzínových a tři dieselové agregáty plnící emisní normu Euro 6. Vrcholný benzínový čtyřválec 2,0 TSI bude mít výkon 280 koní, což je o 20 koní víc, než disponoval šestiválec 3,6 u předchozí generace. Nejsilnější naftový motor 2,0 TDI nabízí 190 koní. Obě nejsilnější motorizace budou k dispozici s pohonem všech kol, stejně jako slabší dieselový dvoulitr a benzinový 1,4 TSI.
Spotřeba klesla proti druhé generaci až o 30 procent. Diesel 1,6 TDI má mít spotřebu 3,9 litru nafty na 100 km a ve verzi GreenLine, která dorazí koncem roku, pak 3,7 litru.
Nová vlajková loď je až o 75 kg lehčí, než předchůdce. Pohotovostní hmotnost vozu v základní výbavě začíná na 1375 kg.
Škoda vyrábí model Superb od roku 2001. Od té doby dodala zákazníkům přes 700.000 vozů. Nový Superb se bude vyrábět v závodě Škody v Kvasinách a také v Šanghaji.
jsa mal