Obě zakázky, které až dosud byly zadávány jako dva velké tendry, se rozdělí na strategickou a kreativní část, realizační část, část zahrnující mediální plánování a mediální nákup. Poslední část zakázky, o níž se bude soutěžit, bude zajištění propagace značek na veletrzích a výstavách.
Zatímco dříve mohly o lukrativní kontrakty soutěžit pouze velké agentury schopné zabezpečit kompletní zakázku, po změně pravidel se podle Jordána počet uchazečů pravděpodobně výrazně zvýší. Některé firmy se například specializují pouze na problematiku veletrhů, v předchozích letech se proto do tendrů nehlásily. Nyní budou moci uchazeči podat podle své specializace nabídky do jedné až všech čtyř částí. Rozdělení velké zakázky na menší má také umožnit státu lépe kontrolovat, co pro něj za nemalé finanční prostředky firmy zajišťují.
Podle upravené předběžné informace zveřejněné začátkem února ve Věstníku veřejných zakázek má předpokládaná cena celé zakázky na propagaci Klasy v letech 2015 a 2016 dosáhnout 243 milionů korun bez DPH. Předpokládaná cena kontraktu na propagaci Regionální potraviny má podle údajů z konce ledna činit 57 milionů korun bez DPH.
Nový koncept zadávací dokumentace hodlá úřad jednotlivým mediálním a marketingovým agenturám představit na předběžné konzultaci ve středu 25. února. Tento postup umožňuje zadavateli unijní legislativa. \"Možnost účastnit se tohoto jednání má kdokoliv, informace o jednání je součástí uveřejněného předběžného oznámení, které je přístupné ve Věstníku veřejných zakázek i v Úředním věstníku EU,\" uvedl Jordán.