V otázce, zda postavit další stanice metra na letiště, nebo usilovat o výstavbu železnice, nebyly politické strany před loňskými komunálními volbami jednotné. Sama Krnáčová, tehdy kandidátka na primátorku, se přikláněla k prodloužení metra. To by ale Prahu vyšlo na desítky miliard. \"Spojení města s pražským letištěm je naprosto esenciální, nicméně si neumím představit, že bychom dál rozšiřovali metro,\" uvedla dnes primátorka.
Ve čtyřech nových stanicích metra z Dejvické do Motola vrcholí přípravy na zahájení ověřovacího provozu. Ten podle ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše začne v průběhu března a soupravy metra při něm budou stanicemi projíždět v intervalech podle jízdních řádů. Teprve po skončení zkoušek může dopravní podnik spustit provoz s cestujícími.
Na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Nyní jezdí ve špičce na trase A celkem 19 souprav, po otevření nových stanic by jich mělo být 24 či 25. V prodlouženém úseku by mělo platit takzvané pásmování, to znamená, že ne všechny spoje pojedou až do Motola. Stejně je provoz řešen v koncových úsecích trasy C nebo mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař na trase A.
Stavba prodloužení metra A začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku je 22,5 miliardy korun. Podle ředitele dopravního podniku bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší. Dopravní podnik by měl na stavbu čerpat zhruba sedm miliard korun z evropských dotací.