\"Na významném nárůstu výroby se podílely zakázky dopravním podnikům v Česku a na Slovensku,\" dodal Tymr. Podnik exportoval 40 procent produkce. Nejprodávanějším typem byl 18metrový městský kloubový autobus. Firma se loni zaměřovala na modernizaci interiéru a designu vozidel a představila vozidla s novými typy pohonů, které splňují přísnější emisní normy. Letos chce v tomto trendu pokračovat.
Libchavská společnost zároveň pracuje na rozšíření portfolia vozidel s elektrickými pohony. Připravuje novinky v systému dobíjení. \"Počty prodejů zatím nejsou vysoké, ale poptávka se zvyšuje a pro letošní rok máme na elektrobusy další objednávky,\" řekl Tymr.
Letos podnik plánuje investice ve výši 60 až 80 milionů korun. Loni se zaměřila na obnovu technologií v oblasti zpracování povrchové úpravy materiálů.
Předloni v závodě pracovalo přes 600 zaměstnanců, aktuálně má podnik více než 800 pracovníků. Finanční ředitel konstatuje, že stejně jako jiné strojírenské firmy, společnost obtížně obsazuje specializované technické profese.
Firma se začala zabývat vývojem autobusů v roce 1991. Podnik tehdy koupili inženýři z Karosy (dnešní Inveco Czech Republic). První prototyp dlouhý 7,5 metru byl hotový o dva roky později. Později začala společnost dodávat na trh i delší typy autobusů. Před rokem 1990 podnik vyráběl zemědělská zařízení, krmné stroje, horské malotraktory nebo obraceče píce.