Škoda již dříve oficiálně uvedla, že bude do nových výrobních kapacit, zejména pro modely SUV, v Kvasinách v následujících třech letech investovat přes 7,2 miliardy korun. Mluvila o vzniku 1300 nových míst a o zvýšení výrobní kapacity až na 280.000 vozů ročně do roku 2018. \"Zveřejněný dokument EIA koresponduje s již oznámeným investičním záměrem Škody Auto v Kvasinách,\" řekl ČTK mluvčí automobilky Jozef Baláž.
Loni závod Kvasiny vyrobil 166.200 vozů. Šlo o modely Yeti, Superb a Roomster. V závodě loni pracovalo asi 4200 kmenových zaměstnanců, celkem závod nyní dává práci přibližně 5000 lidem. Průměrná denní výroba závodu je nyní 680 automobilů. Povolená denní výroba na montáži je nyní 900 vozů, po zvýšení se má dostat na 1000. Kapacitu 1000 vozů budou mít i svařovna a lakovna, u níž se předpokládá, že 100 karoserií by se převáželo z Mladé Boleslavi.
Záměr zvýšení počtu pracovních dnů by měl být postupný z 250 na 290 pracovních dnů v roce 2017 a poté na 310 dnů za rok v roce 2018. Zároveň se u některých provozů předpokládá mírné navýšení denních výrobních kapacit asi o deset procent. \"Výrobní kapacity předpokládají nepřetržitý provoz,\" uvádí dokument.
Pro zvýšení výroby chce podnik využít současné objekty, s výstavbou nových hal nepočítá. Investice tedy budou směřovat hlavně do technologií. I kapacita skladů a logistických prostor je podle dokumentu dostatečná. \"Tato navržená cesta (zvýšení kapacity) je nejjednodušší, nejlevnější a k životnímu prostředí nejšetrnější variantou,\" uvedli tvůrci dokumentu.
V budoucnu se v Kvasinách počítá například s výrobou SUV vozu přibližně velikosti koncernového modelu Touareg či SUV vozu pro španělský Seat.
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto loni zvýšila prodej téměř o 13 procent na rekordních 1,037 milionu aut. Prodala asi o 116.000 aut více než předloni. Celosvětový tržní podíl Škody loni stoupl o 0,1 bodu na 1,4 procenta.