Objednávky na nový Superb budou prodejci v tuzemsku přijímat od 10. března, kdy firma také zveřejní ceník všech verzí. První vozy se na trh dostanou v červnu.
Škoda nabídne Superb se základní motorizací 1,4 TSI s výkonem 110 kW, která nahradí agregát o stejném objemu s 92 kilowatty, který z nabídky pro Česko vypadl. Výkonově nejbližší model druhé generace tedy je benzinová 1,8 TSI s výkonem 118 kW. Ta se prodávala od 612.900 Kč.
V základní výbavě navíc přibude funkce omezovače rychlosti pro tempomat, přední parkovací asistent, vylepšená elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, elektrická parkovací brzda s funkcí auto hold nebo vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru. Z výbavy proti předchůdci naopak vypadla síťka středové konzole, páté dveře s dvoustupňovým otevíráním twindoor, osvětlení nohou vepředu, zadní středová opěra s otvorem pro dlouhé předměty a celý síťový program.
U základního modelu Škoda slibuje maximální rychlost 220 km/h a zrychlení na 100 km/h za 8,6 vteřiny. Kombinovaná spotřeba se má pohybovat kolem 4,8 litru na 100 km.
Škoda vystavuje nový Superb v Ženevě ve světové premiéře. Před tím jej ukázala pouze novinářům v pražském Karlíně v polovině února. Od nové generace si slibuje zvýšení prodeje o 25 procent proti předchozím dvěma generacím. Těch prodala od roku 2001 celkem 700.000 vozů. Nový Superb se bude vyrábět v závodě Škody v Kvasinách a také v Šanghaji.
Svými tvary vychází nový Superb z designové studie VisionC představené loni na autosalonu v Ženevě. Zaujme vyváženějšími proporcemi proti předchůdci s menšími převisy karoserie. Přední části dominují ostře řezané světlomety, výrazná maska chladiče, zadní pak LED svítilny ve tvaru C. Nový Superb jako první Škoda nabízí adaptivní podvozek s pěti volitelnými jízdními režimy, třízónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektrickou parkovací brzdu nebo připojení vozu k internetu prostřednictvím sítě LTE a vytvoření Wi-Fi hotspotu pro další zařízení.
Nová vlajková loď čerpá z modulární koncernové platformy MQB. Má většinu existujících elektronických asistentů, o 30 litrů větší kufr proti předchozí generaci a nebude chybět ani luxusní varianta Laurin&Klement. V nabídce bude se čtyřmi benzinovými a třemi dieselovými čtyřválcovými agregáty. Šestiválec o objemu 3,6 litru z předchozí generace naopak z nabídky vypadl.