Největší americká automobilka General Motors zvýšila v únoru domácí prodej osobních a lehkých užitkových vozů meziročně asi o čtyři procenta. Odbyt konkurenčního Fordu naopak o dvě procenta klesl. Automobilka Fiat Chrysler oznámila meziroční zlepšení o šest procent.
Odbyt v USA minulý měsíc vesměs zvyšovaly i japonské automobilky. Toyota posílila odbyt o 13 procent, zatímco Nissan si polepšil o tři procenta.
Fiat Chrysler odhadl, že v únoru se na americkém trhu prodalo v celoročním poměru 16,5 milionu vozů, včetně středně těžkých a těžkých užitkových vozů. Ekonomové v anketě agentury Reuters odhadovali v průměru únorové tempo prodeje na 16,7 milionu, ale bez nákladních vozů, jichž se každoročně prodá kolem 400.000.
V prosinci a lednu se prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů na americkém trhu zvyšoval dvoucifernými tempy na maxima od doby před finanční krizí let 2007-2009. K silnému vzestupu přispíval levný benzin a příznivé úvěrové podmínky, což podporovalo zejména nákupy velkých užitkových aut a vozů typu SUV.
Za celý loňský rok americký trh nových automobilů vzrostl o 5,9 procenta na 16,5 milionu vozů a dosáhl maxima od roku 2006.