Vláda chce podle Sobotky otevřený tendr. \"Teď se hledá rozumné technické řešení,\" uvedl Sobotka. Urychlené řešení soutěže na mýtné byl jedním z hlavních úkolů, kterými Ťoka premiér pověřil při jeho loňském jmenování.
Ministerská pracovní skupina počátkem letošního roku nahradila takzvaného mýtného manažera. Toho ministerstvo dopravy po rok trvající soutěži nevybralo a tendr na tohoto mýtného poradce zrušilo. Podle nedávného vyjádření Ťoka mýtná expertní skupina nepřinesla řešení, které by dokázalo bezpečně zajistit, že se tendr na výběr kamionového mýtného po roce 2016 podaří stihnout. Na skutečnost, že zpožděnou přípravu tendru nepůjde dohnat, poukazují dopravní experti déle než rok.
Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V Česku je elektronické mýtné od roku 2007. Loni se vybralo 8,7 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 58 miliard korun. Z vybraného mýtného náleží firmě Kapsch a jejím subdodavatelům 18 až 20 procent.