\"Vzhledem k dobrému počasí můžeme zahájit přípravné práce mezi Lhotkou a Velkou Bíteší již nyní začátkem března. Naším cílem je zahájit modernizaci levého jízdního pásu již na přelomu března a dubna,\" potvrdil generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Uzavírky spojené s přípravnými pracemi se dotknou pouze dopravy ve směru na Brno. Uzavřena bude odbočovací větev a připojovací větev na exitu 153 a pravý jízdní pruh i zpevněná krajnice na dvou úsecích o délce několika set metrů - zhruba na 153. a 163. kilometru. V době dopravní špičky, tedy každý čtvrtek a pátek od 15:00 do 20:00, a také v době, kdy budou stavební práce přerušeny, ale bude uzavřena jenom krajnice. Rychlost bude omezena na 80 kilometrů za hodinu.
ŘSD už na konci února oznámilo, že v dubnu začne opravovat úsek D1 mezi Nupaky a Prahou - Chodovem v délce zhruba osmi kilometrů. Opačný směr byl zrekonstruován již loni.
Celá oprava D1 mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů státu měla přijít asi na 14 miliard korun. Nejvytíženější tuzemská dálnice už v této části překročila svou životnost o přibližně deset let. Kvůli ulehčení uzavírek je modernizace rozdělena na 21 úseků, které se opravují postupně. Mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se začalo pracovat už předloni, ale právě tento úsek patří k těm, které jsou ve skluzu. Letos začíná také modernizace mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Hvězdonicemi a Ostředkem a také úseku Měřín - Valašské Meziříčí. Pokračovat bude i zpožděná stavba Větrný Jeníkov - Jihlava.