Generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš přitom nedávno v rozhovoru s ČTK řekl, že smlouva s Rencar není pro dopravní podnik výhodná. Zmínil i možnou výpověď. \"Dopravní podnik pokračuje v jednáních o možných úpravách této smlouvy,\" uvedl dnes mluvčí.
Firma Rencar podle webu vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři.
Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, ředitel už dřív ČTK řekl, že jde o zhruba 150 milionů ročně. Stejná firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní. Dopravní podnik podle informací ČTK podepsal dodatek ke smlouvě, na základě kterého Rencar nebude za zkušební provoz digitálních reklamních ploch do roku 2018 platit vůbec nic. Jak tomu bude v případě nových stanic metra A, není jasné.
Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10.000 lidí. Nové stanice metra A se lidem ve zkušebním provozu otevřou v dubnu. Stavba Prahu vyjde na zhruba 20 miliard korun.