Příjmy z prodeje nahrávek členských firem IFPI se meziročně zvýšily o sedm procent na 283 milionů korun, údaj zahrnuje fyzické i digitální prodeje. Samotné digitální prodeje vyskočily o 46 procent a jejich podíl na celkových prodejích tvoří 36 procent.
\"Z výše uvedených údajů je zřejmé oživení lokálního trhu s hudbou, zásadním činitelem vzestupu hudebního průmyslu je pokračující strmý nárůst digitálních prodejů,\" uvedl Leoš Bednář z IFPI. Příjmy z prodeje fyzických nosičů ale meziročně klesly o sedm procent než 180 milionů korun. Poprvé za období, kdy IFPI sestavuje statistické přehledy, se nahrávky zahraničních interpretů se prodávaly lépe, než nahrávky domácí, dodal Bednář.
V rámci příjmů za digitální šíření nahrávek se loni nejvíce dařilo prodeji přes streamovací služby, jejichž prodej představuje 58 procent všech digitálních prodejů. Stažení bylo využito v 41 procentech prodejů a jedno procento připadá na jiné způsoby šíření digitální hudby. Čeští uživatelé stále více využívají služby jako Spotify, Deezer, GooglePlay, YouTube a iTunes.
Velký návrat zažívají gramofonové desky a naopak dál výrazně klesl prodej DVD. \"Vinylové desky, jejichž comeback naše členské firmy zaznamenaly, tvoří již sedm procent prodejů (fyzických nosičů). Žádná významnější, především zahraniční kapela či interpret, nyní nevydá nové album, aniž by část nákladu byla na vinylových deskách,\" uvedla IFPI. Většinu, tedy 86 procent prodejů fyzických nosičů, tvoří CD.