Horní hranice zakázky je maximální suma, která odpovídá čtyřletému období při stávajících cenách a předpokladu, že oblast registrací vozidel i v budoucnu čeká velké množství legislativních změn. Ty je pak následně nutné zapracovat i do systému, řekl ČTK náměstek ministra dopravy Milan Feranec. Naopak uvedených 60 milionů představuje ideální sumu, které by se ministerstvo prostřednictvím veřejné soutěže chtělo přiblížit.
Příkladem legislativních změn může být mimo jiné zavedení dříve uvažovaného německého modelu vydávání registračních značek, kdy si plechové tabulky namísto úřadu nechá vyrobit přímo majitel vozidla a stát pouze garantuje potřebnou technickou kvalitu bezpečnostních prvků na těchto tabulkách. Od tohoto modelu nyní ministerstvo ustoupilo, není ale vyloučeno, že se během následujícího čtyřletého období k tomuto nebo podobnému plánu bude chtít úřad vrátit, dodal náměstek.
Jasno o novém provozovateli chce mít ministerstvo do začátku července a následující tři měsíce chce úřad využít pro migraci dat a dalších potřebných úkonů, pokud by v soutěži zvítězil někdo jiný než současný provozovatel. ICZ spolu s telekomunikační společností Telefónica O2 nahradily v roce 2013 dřívějšího provozovatele registru vozidel, firmu ATS Telcom. Ta systém spravovala od léta 2012, kdy registr přešel ze správy ministerstva vnitra pod ministerstvo dopravy, opakovaně zkolaboval, a poté se dlouhodobě potýkal s chybami a nízkou efektivitou. Důsledkem byly dlouhé fronty žadatelů o změny v registru na přepážkách.
Roční smlouva společnosti ICZ s ministerstvem počítala od konce března 2014 s 57 miliony korun. Protože během tohoto období úřad vypsat výběrové řízení nestihl, získala společnost na základě opce prodloužení o půl roku.