Nejoblíbenější kategorií nakupovanou on-line je v Česku elektronika, výrazněji však poroste zájem o další sortiment. \"Loni se nejdynamičtěji zvedal zájem o kategorie kosmetika a zdraví (+ 29 pct) nebo oblečení a móda (+ 15 pct). Velkým hitem a kategorií, která v tomto roce poroste doslova raketově, budou také potraviny,\" uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman.
\"Růst (on-line) tržeb by měl být napříč všemi segmenty. Přesto největší změna by měla přijít z oblasti potravin. Je to stále nová oblast pro e-shopy a tak procentuálně dosahuje největších přírůstků. Další typickou oblastí je i oblečení. Lidé ztrácí obavy z nákupů oblečení a bot on-line,\" uvedl analytik společnosti Home Credit Michal Kozub.
K celkovému odhadu vývoje e-commerce je však třeba také připočíst i segment služeb na internetu. \"Objem služeb nakoupených on-line bude letos zhruba 26 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o pět miliard,\" dodal ředitel platební brány PayU v ČR Gabriel Kalapoš. Podle něj se až 60 procent z této částky zaplatí on-line platbami. Nejvíce se utratí v on-line sázkách, cestování a pojistkách.
Tržby tuzemských internetových obchodů: Rok Obrat trhu v mld. Kč 2011 44 2012 51 2013 58 2014 67 2015* 77
zdroj: Heureka.cz, APEK *odhad