\"Za sebe říkám ano, ale musí rozhodnout kolektivní orgán, což je představenstvo,\" řekl Krtek, který stojí v čele tohoto řídícího orgánu. \"Musíme znát detaily a musí se vyjádřit právníci,\" dodal. Představenstvo by se podle něj mělo sejít v úterý.
Odvolání proti výsledkům tendru podporují železničtí odboráři. \"My jsme k tomu vedení Českých drah vyzvali,\" řekl odborový předák Jaroslav Pejša. Závěrem dozorčí rady, která se má na návrh odborářů sejít mimořádně, by mělo být rozhodnutí, aby České dráhy podaly námitku a staly se účastníkem řízení, jež bude prověřovat, zda všichni uchazeči splnili veškeré náležitosti.
V otevřeném nabídkovém řízení se o tratě České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary ucházely tři firmy. Na druhém místě za GW Train Regio byla vyhodnocena nabídka společnosti ARRIVA MORAVA a.s. a na třetím Českých drah. \"Předmětem hodnocení byla ekonomická výhodnost nabídek, vedle ceny byla posuzována i kvalita nabízených služeb vyjádřená zejména nadstandardním vybavením vozidel,\" uvedl tehdy jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD).
Podle odborářů není možné otevírat trh, aniž by se vyřešily základní problémy, jako uznávání jízdného mezi jednotlivými dopravci nebo převod budov. Přehnaný tlak na liberalizaci železniční sítě podle Pejši například vedl k přetlaku na hlavním koridoru, kam se již nedostává nákladní doprava, řekl šéf železničních odborářů České televizi.
Odprodej budov z majetku Českých drah do Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) by se podle Krtka mohl uskutečnit do příštího roku; v letošním finančním plánu tento příjem zahrnutý není. \"Pokud to přijde, a my to chceme prodat co nejrychleji, bude to velký bonus. Pomůže to snížit zadlužení a omezit budoucí potřeby refinancování,\" řekl Krtek. Účetní hodnota majetku, který představuje nádraží, části závodů včetně zaměstnanců, nehmotný majetek, činí 3,7 miliardy. Původní posudek z roku 2011 představoval šest miliard korun. Takzvanou \"férovou\" cenu nyní zkoumá antimonopolní úřad v Bruselu.