Škoda Auto už dříve oznámila, že loni zvýšila prodej aut o 12,7 procenta na 1,037 milionu vozů a poprvé v historii překonala milionovou prodejní hranici. Podíl značky na světovém trhu vzrostl o 0,1 procentního bodu na 1,4 procenta. Nejsilnějším trhem byla Čína, kde Škoda Auto loni prodala 281.400 vozů, což je o 24 procent více než předloni. Zvýšený prodej zaznamenala automobilka i v západní a ve střední Evropě, naopak ve východní Evropě odbyt klesl.
Škoda plánuje růst i letos. Za leden a únor zvýšila prodej o osm procent na rekordních 163.000 vozů, což je dosud nejlepší výsledek za toto období.
Investice bez vývojových nákladů klesly o šest procent na 698 milionů eur. V následujících letech chce Škoda zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. \"Po zdolání milionové hranice se meta 1,5 milionu vozů zdá být podstatně blíže,\" uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. Pro dosažení stanovených růstových cílů automobilka rozšiřuje své české závody a nadále bude zvyšovat i výrobu v zahraničních závodech.
Na přelomu roku Škoda uvedla třetí generaci modelu Fabia a v červnu na trh přijde nový Superb. Vedle toho firma v následujících měsících nabídne i další nové produkty, jako je Octavia RS 230, Fabia Monte Carlo a na vybraných trzích také atraktivní akční modely Edition k modelovým řadám Fabia, Rapid, Octavia a Yeti.
Škoda Auto má tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Vyrábí sedm modelových řad ve 40 variantách. Počet pracovníků bez agenturních zaměstnanců se loni zvýšil o 0,5 procenta na 25.889 lidí.
Jan Sadílek dr