Fantova budova s kavárnou je nyní stranou hlavních průchodů z nástupišť do hlavní haly nádraží, kde je i vstup do metra a velká část cestujících ji proto pouze míjí, uvedl Elia. Je proto třeba určit, jaký projekt bude pro budovu nevhodnější, zda z ní bude muzeum, nebo nákupní centrum. Od toho se mají rovněž odvíjet úpravy okolí budovy, bude-li před ní parkoviště nebo zastávky pro autobusy.
\"Máme zájem na tom, aby k rekonstrukci historické části pražského hlavního nádraží došlo co nejdříve,\" uvedly k dnešnímu jednání České dráhy. Konkrétní dohoda ale dnes uzavřena nebyla a obě strany se mají na toto téma ještě setkat.
Grandi Stazioni za více než miliardu korun zrekonstruovala odbavovací halu pražského nádrží a nyní ji má od Českých drah pronajatou. Součástí dohody byla i kompletní oprava Fantovy budovy, ze které je dosud opraveno zhruba 15 procent. Jde o centrální část s kupolí Fantovy kavárny, kterou mohou cestující vidět při průchodu z odbavovací haly ke kolejím.
Dokončení oprav Fantovy budovy je podle smlouvy z roku 2003 podmínkou pro prodloužení pronájmu prostor nádraží italské společnosti o dalších 20 let. Ta měla na opravu secesní budovy, která původně sloužila mimo jiné jako odbavovací hala, deset let od vydání platného stavebního povolení. Naposledy společnost prezentovala koncem roku 2013 dokončení oprav ve Fantově kavárně, pro kterou dosud neúspěšně hledá nájemce.
Grandi Stazioni prostory hlavního nádraží opravuje od prosince 2006. V odbavovací hale vystavěla nové odbavovací centrum, eskalátory, výtahy a řadu obchodů, které nyní komerčně pronajímá. Ve výběrovém řízení na obnovu nádraží zvítězila v roce 2002.