Loni se internetová reklama s výkonem 14,6 miliardy Kč v porovnání s ostatními mediatypy umístila na třetím místě za televizní reklamou s výnosem 31,2 miliardy a tiskem, který inkasoval 17,5 miliardy korun. Podíl internetové inzerce na celkových reklamních výdajích v loňském roce byl 20 procent.
Největší část reklamních příjmů na internetu generuje bannerová inzerce, která loni přinesla 7,1 miliardy Kč, následuje reklama ve vyhledávání s 3,4 miliardy a reklama v obsahových sítích s 1,6 miliardy Kč.
V únoru internetová bannerová reklama proti předchozímu měsíci stoupla o téměř 18 procent na 410 milionů korun v ceníkové hodnotě. Největším zadavatelem byl internetový prodejce Czc.cz, dále obchod Alza a operátor Vodafone. Největší příjem od inzerentů měl Seznam.cz následovaný Mafrou a vydavatelstvím Economia.
jsa ktp