Operátoři počet svých dlužníků ani dlužné částky většinou neuvádí. \"Průměrná výše pohledávky po splatnosti se většinou pohybuje okolo tisíce korun. Nedá se to ale říct paušálně, záleží, do kterého segmentu se zákazník řadí a na dalších okolnostech,\" řekla ČTK Adéla Konopková z tiskového oddělení operátora Vodafone.
Firma O2 loni v létě zákazníkům nabídla, že pokud do konce září uhradí své závazky po splatnosti, nebude jim účtovat úroky z prodlení ani náklady správního nebo soudního řízení. \"Řada našich rezidentních i firemních zákazníků této možnosti využila,\" podotkl mluvčí firmy Martin Žabka.
Na ČTÚ se začaly stížnosti hromadit před třemi lety, kdy nebylo jasné, zda mu agenda zůstane, nebo jí převezmou obecné soudy. Vláda nakonec rozhodla, že spory bude dál rozhodovat ČTÚ. Ten kvůli tomu musel nabrat asi 200 pracovníků.
\"ČTÚ setrvale namítá, že současné řešení, kdy je příkazní agenda, tedy nezaplacené faktury telekomunikačních operátorů, řešená námi jako specializovaným úřadem, je dvojkolejné a nekoncepční. Rozhodnutí o případné změně by však musela přijmout vláda na základě podkladu od ministerstva průmyslu a obchodu,\" dodal Drtina.