Celá modernizace D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou by měla být podle aktuálního harmonogramu dokončená nejdříve v roce 2020. Skluz proti původnímu rozvrhu způsobilo to, že dvojice úseků z prvních čtyř nebyla dokončena včas a budou se stavět ještě během letošního roku. K nim by se ještě měla připojit trojice nových úseků.
\"Pojďme vést odbornou debatu. Je dogma, že se mají opravovat čtyři úseky najednou a je to maximum? Nebo když už to zavřeme, tak jich budeme opravovat osm?\" řekl dále Ťok. Zároveň uvedl, že by byl rád, pokud by se na opravách takto významné dopravní tepny pracovalo sedm dní v týdnu.
S rozšířením dálnice do středového pásu počítal už návrh majitele společnosti Student Agency Radima Jančury, který prosazoval takzvanou metodu fragmentace. Ta spočívá v rozbití stávajícího betonového povrchu na jemnou drť a přetažení této hmoty silnou vrstvou asfaltu. Touto metodou se při další fázi modernizace D1 vážně zabývalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) loni v létě za působení bývalého ředitele Jana Kubiše. Ten ale záhy na post v ŘSD rezignoval.
Rozšíření dálnice do středové části přináší řadu problémů, které by bylo nutné řešit. Ve střední části jsou totiž vedené kabely a je zde i odvodňovací potrubí. Bezpečnost řidičů by se ale podle Ťoka nikterak nesnížila, betonové středové svodidlo by podle něj bylo stejně efektivní jako stávající dvojice ocelových pásů a pruh křoví.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.