\"Kapsch byl zdrženlivý v jakýchkoliv komentářích až do zahájení racionálních jednání směřující k řešení vzniklé situace, ať už kolem součinnosti či případných slev v provozování mýta. Proto považujeme za neprofesionální dopředu vypouštět představy o výši slev, navíc když jde o naprosto nereálná a nesmyslná očekávání jako například zmíněných 30 - 40 procent. Pravděpodobně má jít o jakési taktické kroky k vytváření tlaku, které ale nemohou mít naději na úspěch,\" uvedla společnost.
Kromě výše slev je Kapsch ochoten dále jednat i o požadované součinnosti, kterou stát potřebuje pro vypsání výběrového řízení na nového dodavatele mýtného systému. Potřebuje totiž získat co možná nejdříve přístup k licenčním právům, která drží Kapsch.
V roce 2006 se s Kapschem uzavírala jak smlouva o dodávce, tak i smlouva o službách. Druhá smlouva obsahovala převod licenčních práv umožňujících systém provozovat a měnit na Kapsch s tím, že společnost tato práva státu předá zpět ke dni zániku smlouvy, tedy ke konci roku 2016, uvedl nedávno vrchní ředitel úseku legislativně právního na ministerstvu Jakub Kopřiva. Zároveň připustil, že stanovení takto pozdního termínu bylo neobratné.
Příprava obří soutěže na desetiletý provoz mýta po skončení dosavadní smlouvy se společností Kapsch po roce 2016 je problém, jehož řešení na ministerstvu odkládala řada bývalých ministrů. Současný šéf resortu už dříve uvedl, že bude potřeba si u společnosti Kapsch koupit čas na vypsání řádného výběrového řízení. Nyní tuto až dvouletou dobu označuje jako pojistku pro případ, že by se soutěž nestihla.
Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V Česku je elektronické mýtné od roku 2007. Loni se vybralo 8,7 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 58 miliard korun. Vloni stát za provoz systému zaplatil 2,15 miliardy korun.
cfr rot