Podle Haška výbor opouští on a další nominovaný za kraje, olomoucký hejtman Jiří Rozbořil (ČSSD). Hašek připomněl, že skupinu zřídila vláda a nominovala do ní širší spektrum lidí, teď se ale podle něj vše zřejmě připravuje na ministerstvu dopravy a hejtmani o tomto procesu nemají informace. Proto za něj podle Haška ani nechtějí nést zodpovědnost. \"My nechceme dělat fíkový list,\" prohlásil Hašek.
Poukázal na to, že výbor se sešel pouze dvakrát, a to ještě za bývalého ministra Antonína Prachaře. Za dobu, kdy je ve funkci ministr Dan Ťok, podle šéfa asociace tento orgán vůbec nezasedal. Na dotaz, zda hejtmanům vadí také možné prodloužení smlouvy s firmou Kapsch, Hašek připustil, že výhrad mají zástupci krajů více. \"Pokud se to všechno posunuje pouze k tomu, že tady vlastně to, co je, bude dál a není žádná jiná alternativa, tak to není něco, u čeho by chtěli být hejtmani,\" dodal Hašek.
Příprava obří soutěže na desetiletý provoz mýta po skončení dosavadní smlouvy se společností Kapsch po roce 2016 je problém, jehož řešení na ministerstvu odkládala řada bývalých ministrů. Současný šéf resortu už dříve uvedl, že bude potřeba si u společnosti Kapsch koupit čas na vypsání řádného výběrového řízení. Nyní tuto až dvouletou dobu označuje za pojistku pro případ, že by se soutěž nestihla.
Mýtný systém zhruba na 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V Česku je elektronické mýtné od roku 2007. Loni se vybralo 8,7 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 58 miliard korun. Vloni stát za provoz systému zaplatil 2,15 miliardy korun.