Bližší podrobnosti k případu neuvedl. ÚOHS zahajuje řízení v obdobných případech okamžitě po jejich doručení.
Italská firma v tendru neuspěla stejně jako u zakázky na rekonstrukci D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, kde podala zadavateli námitku.
Jako vítěze tendru vybralo ředitelství silnic v obou případech jiné společnosti s vyššími nabídkami. V případě úseku Ostrovačice - Kývalka šlo o stavební společnost Skanska a u druhého tendru o sdružení společností Swietelski a Hochtief vedené Metrostavem.
Oprava úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem je jednou ze tří, s nimiž chce ŘSD v letošním roce začít. V plánu je rovněž rekonstrukce dálničních úseků Měřín - Velké Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Pokračovat budou rovněž zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.
Hodnotu projektu na opravu zhruba pětikilometrového úseku Hvězdonice - Ostředek odhadovalo ŘSD při zadání stavební zakázky téměř na 580 milionů korun. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.