Auta jedoucí směrem na Brno z D1 sjíždějí na exitu 153 u Lhotky. Jedou po silnici II/390 směrem na Osovou Bítýšku a pak po II/602 do Velké Bíteše, kde se mohou na dálnici vrátit.
Dělníci během uzavírky osadí pomocí jeřábu čtyři nosníky nového nadjezdu. Ten bude na 162. kilometru dálnice u Bíteše, a to nad pravou částí dálnice.
Stavba nového mostu nad dálnicí je součástí oprav D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. U Bíteše byly kvůli rozšíření dálnice zbourány celkem tři nadjezdy, obnoveny budou dva z nich. Na prvním, který překlenuje D1 na 156,5 kilometru poblíž vsi Jáchymov, už byly nosníky instalovány loni.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by měla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků.
Opravy devítikilometrového úseku na Žďársku provádí sdružení tvořené firmami OHL ŽS a Apline Bau CZ. Po zimní přestávce byly letos stavební práce obnoveny 5. března. Opravy této části dálnice by měly být kompletně hotové do konce letních prázdnin.