Hospodářské výsledky skupina neuvádí. Podle účetní závěrky ve Sbírce listin dosáhla za rok 2013 rekordního čistého zisku 214 milionů korun, což bylo meziročně o 12 procent více.
Největší výrobce vína a sektů v ČR prodal loni 26 milionů lahví sektů, vín a lihovin, meziročně o osm procent více. \"Největší podíl na tržbách měla tradičně šumivá vína Bohemia Sekt. Dařilo se ale také tichým vínům, především značkám Habánské sklepy a Víno Mikulov,\" řekl Beránek. Skupina opět prodala více dražších vín. Naopak v nejlevnějších kategoriích, jimž se dlouhodobě nechce věnovat, vykázala další pokles.
Bohemia Sekt loni prodal 10,1 milionu lahví sektů, což představovalo sedmiprocentní meziroční nárůst. Za loňským nárůstem stojí podle ředitele nová komunikace a dobře zvládnutá logistika na konci roku, kdy firma prodá více než třetinu roční produkce sektů.
Největší podíl na prodejích, 60 procent, měl Bohemia Sekt demi sec, nejprodávanějším sekt v ČR. Za ním skončil brut a rosé demi sec. \"Velice úspěšná byla také řada prémiových sektů Bohemia Sekt Prestige. Loni se jich prodalo nejvíce v historii, téměř 300.000 lahví,\" uvedl ředitel.
Maloobchodní trh sektů v celé ČR vykázal podle údajů společnosti Nielsen jednoprocentní růst. Tržní podíl Bohemia Sekt meziročně vzrostl o téměř dva procentní body na 66 procent.
Na trhu perlivých vín a šumivých nápojů, který v celé ČR klesl o deset procent, zvýšila značka Avanti tržní podíl o více než sedm procentních bodů na 35 procent. \"S 2,6 milionu prodaných lahví je to lídr kategorie. Čísla výrazně ovlivnila loňská novinka Avanti Spritz,\" řekl Beránek.
Tichých vín prodala skupina Bohemia Sekt 10,4 milionu lahví, meziročně o 900.000 lahví více. Největší nárůst, přes 14 procent, zaznamenala značka Habánské sklepy, která je \"skokanem roku\" popáté za sebou. Těchto vín prodala skupina 4,7 milionu lahví. \"Staly se nejprodávanější značkou v českém maloobchodě,\" uvedl Beránek. Dvouciferný procentuální nárůst, a to 16 procent na 3,1 milionu lahví, zaznamenala značka Víno Mikulov Motýl. \"Přičítáme to především změně designu a nové komunikaci značky, kdy se nám ji podařilo diferencovat od ostatních značek na trhu a lépe tak zaujmout konečného spotřebitele,\" řekl ředitel.
Kategorii lihovin, kterou reprezentují hlavně vodky Nordic Ice a Pražská vodka i likéry Dynybyl, se loni dařilo méně. \"Odmítli jsme se zapojit do cenové války na poli vodek, a upřednostnili jsme stabilizaci ceny Pražské vodky i Nordic Ice s přiměřenou marží. Kvůli tomu Pražská vodka objemově nerostla. Naopak prodeje značky Nordic Ice díky inovacím (jablečná a višňová) stouply o 5,5 procenta,\" uvedl.