U nejprodávanějších značek byl podle ředitele největšího internetového obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera pokles o zhruba 1,5 procenta. Výjimku tvoří značka Michelin se zlevněním o 5,5 procenta, což souvisí s agresivnější marketingovou strategií firmy. O čtyři procenta jsou levnější gumy Nokian a Kléber. Naopak Continental udržuje už několik let ceny na podobné úrovni. Jeho produkty se pravidelně umisťují na předních postech většiny testů a o značku je tak vysoký trvalý zájem bez ohledu na cenu.
\"Z obecného hlediska má vliv především cena ropy a její vliv na výrobu a dopravu. Pokles však není natolik výrazný, aby mohlo být snížení cenové hladiny zásadnější,\" podotkl Schwangmaier.
Cenovou politiku výrobců pneumatik ovlivňuje také konkurenční boj. Tradiční výrobci se totiž snaží zamezit nárůstu prodejů levných, ale méně kvalitních čínských pneumatik, a zlevňují jak prémiové značky, tak i levnější alternativy. Příkladem je Michelin se svou ekonomickou značkou Kormoran.
Podle společnosti Karsa, která sleduje ceny v internetových obchodech, mohou Češi pořídit standardní obutí pro vůz Škoda Octavia již od 2928 Kč. Cena letních pneumatik o rozměru 195/65/R15 začíná na 732 Kč za kus. V případě renomovaných značek je rozpětí cen u tohoto rozměru od 1235 Kč do 2188 Kč za kus.
Podle zákona musí mít řidiči na vozidle zimní pneumatiky od listopadu do konce března za zhoršených povětrnostních podmínek. Zimní pneu přitom mohou na vozidle zůstat i v létě. Odborníci to však nedoporučují.
\"Zimní pneumatika je uzpůsobená na zimu a s rostoucí teplotou ztrácí své pozitivní vlastnosti. Na rozpálené vozovce tak mohou být tyto pneumatiky nebezpečné, jelikož se výrazně prodlužuje jejich brzdná dráha. Zároveň se i zvyšuje spotřeba paliva a celkově se vůz hůře ovládá,\" uvedl Jan Trojan z autoservisu JM servis.
Ročně se v Česku prodá kolem čtyř milionů pneu, z toho přes 1,4 milionu letních.