S prodloužením smlouvy ale nesouhlasí koaliční ČSSD, která návrhu ministerstva dopravy vyčítala, že příliš upřednostňuje jednání o prodloužení spolupráce s Kapschem místo toho, aby klad důraz na vypsání řádného výběrového řízení v co nejkratším termínu. Dále sociálním demokratům vadila skutečnost, že ministerstvo v návrhu odmítlo rozšíření výběru kamionového mýtného na silnice druhých a třetích tříd.
Podle ministerstva dopravy ale vypsání tendru brání skutečnost, že stát potřebuje pro získání potřebných informací pro zadávací řízení součinnost Kapsche. \"Podle platné smlouvy nabude stát licenci k softwaru, dokumentům projektu, databázovým strukturám, datovým sadám a softwaru až ke dni ukončení smlouvy,\" uvedlo ministerstvo v materiálu, který koncem minulého týdne poslalo do meziresortního připomínkového řízení.
Přesto ale Ťok otevřené výběrové řízení vidí jako prioritu. \"Primárním zájmem ministerstva je otevřená soutěž na technologicky neutrální variantu,\" reagoval ministr na kritiku koaličního partnera. Zároveň ale zopakoval, že bez spolupráce s Kapschem to nepůjde.
Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. Tento rozsah by podle ministerstva měl zůstat i v budoucnu, případně by se měl rozšířit o dalších zhruba tisíc kilometrů silnic prvních tříd. V Česku je elektronické mýtné od roku 2007. Loni se vybralo 8,7 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 58 miliard korun. Z vybraného mýtného náleží firmě Kapsch a jejím subdodavatelům zhruba 20 procent.
cfr mal