Jízdní pruhy v úseku, kde je doprava vedena obousměrně po jedné polovině dálnice, jsou zúžené na 2,5 a 3,15 metru. \"To může přinášet komplikace, v zúžených pruzích může snadno nastat kolize. Řidiči musejí věnovat jízdě zvýšenou opatrnost,\" řekla mluvčí.
Pokud se v úseku s obousměrnou dopravou stane lehčí dopravní nehoda bez zranění a vozidla zůstanou pojízdná, zadokumentují policisté nehodu na nejbližším sjezdu z dálnice, nebo na parkovišti u dálnice. \"Při vážnější nehodě se zraněním, nebo když vozidla budou nepojízdná, policisté provoz na dálnici zastaví a řidiči budou muset čekat v koloně, než bude doprava obnovena,\" dodala mluvčí.
Na dálnici D1 byly po zimní přestávce obnoveny práce na opravách úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou 19. března rozmisťováním provizorního dopravního značení. Zhotovitelem opravy v tomto úseku v délce 8,5 kilometru je sdružení CPI pod vedení společnosti COLAS CZ. Řidiči by měli obousměrně v jednom jízdním pásu jezdit do 29. července. Po stejnou dobu bude také uzavřen exit 112 u Jihlavy.
Na devítikilometrovém úseku dálnice mezi Lhotkou a Velkou Bíteší na Žďársku pokračují práce na opravách už od 5. března. Opravy provádí sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ.
Na území Vysočiny začaly opravy prvních dvou dálničních úseků na jaře 2013, na obou místech však nabraly zpoždění. Podle původních předpokladů Ředitelství silnici a dálnic měly být dokončeny vloni. Nový cementobetonový kryt je ale v obou těchto úsecích položen zatím jen v jednom jízdním pásu, a to směrem na Brno.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by měla stát asi 14 miliard korun.
Jaroslav Buček dr