Stejná firma naopak vzala zpět svůj podnět na prozkoumání tendru na opravy D1 v úseku Měřín - Velké Meziříčí. ÚOHS proto správní řízení zastavil. Jeho rozhodnutí je už pravomocné, zjistila ČTK z webu úřadu.
ÚOHS má na stole ještě zakázku na opravy dálnice mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Na základě návrhu italské firmy Serenissima Costruzioni v druhé polovině března zahájil správní řízení. V žádném z tendrů zatím není vydáno předběžné opatření, ŘSD proto může v zadávání zakázek pokračovat.
Všechny tři případy se týkají oprav, se kterými chce ŘSD začít letos. Pokračovat budou rovněž zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.