Liberecký kraj chtěl původně vybírat dopravce na deset let, tendr za čtyři miliardy korun na zajištění dopravy od 14. prosince 2014 ale ÚOHS zrušil. Liberecký kraj se proti rozhodnutí odvolal. Zakázka se stále řeší, a kraj tak nemohl s vítězi podepsat včas smlouvy. Musel zajistit jiné řešení. Zastupitelé dali přednost prodloužení smluv s dosavadními dopravci, i když by zapojení ICOM znamenalo úsporu zhruba pět milionů korun. Vstup nového dopravce, který není zapojen v integrovaném systému dopravy v kraji, považovali u krátkodobé zakázky za rizikový.
ÚOHS námitky vůči prodlouženým smlouvám, které uzavřel Liberecký kraj s nynějšími autobusovými dopravci, na začátku března zamítl. Ve svém rozhodnutí konstatoval, že Liberecký kraj při zadávání zakázky formou jednacího řízení bez uveřejnění nepostupoval v rozporu se zákonem. Úřad neshledal důvody, aby plnění smluv s vybranými dopravci zakázal. \"Odvolání dopravců jsme čekali,\" poznamenal Mastník.
Dopravci na základě prodloužených smluv jezdí od Nového roku za ceny nižší než loni. Na Českolipsku zajišťuje veřejnou dopravu ČSAD Česká Lípa, za kilometr dostává v průměru 29,50 Kč. Na Liberecku a Frýdlantsku dál jezdí ČSAD Liberec s průměrnou cenu za kilometr 29,30 Kč a na Semilsku BusLine s cenou 30,30 Kč na kilometr. Celkově by měl kraj ve srovnání s minulým rokem ušetřit 27 milionů korun. Smlouvy jsou na dva roky s šestiměsíční výpovědní lhůtou.