Podle zdrojů už oba plány schválilo vedení společnosti a oficiálně by mohly být oznámeny už tento měsíc. Prezident Toyoty Akio Toyoda před třemi lety zmrazil rozšiřování produkce, protože předešlá rychlá expanze měla negativní dopad na kvalitu, což vyústilo v rozsáhlé svolávání aut do servisů. Pokles prodeje během finanční krize navíc výrazně snížil využití výrobních kapacit a zvýšil zásoby.
Továrna v Mexiku by měla od roku 2019 vyrábět pro severoamerický trh populární automobily Corolla a její kapacita bude činit 200.000 vozů ročně, uvedly zdroje. Bude to první závod Toyoty na osobní vozy v této zemi, která je pro automobilky přitažlivá díky relativně nízkým mzdovým nákladům a bezcelnímu přístupu na americký trh. Toyota loni v USA prodala zhruba 340.000 vozů Corolla.
Nová čínská továrna má vyrábět od roku 2018 ročně 100.000 automobilů modelu Yaris a firma ji údajně umístí v jihočínském Kantonu. Firma má v Číně dva společné podniky s místními automobilkami a loni zde prodej svých vozů zvýšila o 12,5 procenta na 1,03 milionu. Letos čeká Toyota v Číně zpomalení růstu zhruba na polovinu a dosažení úrovně 1,1 milionu prodaných vozů, k níž původně plánovala dospět v minulém roce.