Prodej pohonných hmot v únoru stoupl o 10,3 procenta. Prodejci nepotravinářského zboží si polepšili o 7,9 procenta a obchody s potravinami o 3,2 procenta.
Internetovým prodejcům únorové tržby vzrostly meziročně o čtvrtinu. O více než pětinu (21,7 procenta) stouply tržby prodejnám s počítači a telefony. V obchodech s oblečením a obuví ale lidé utratili o 1,6 procenta méně peněz než loni v únoru.
Proti lednu únorové tržby klesly o desetinu procenta. V lednu si obchodníci polepšili proti loňsku o revidovaných 5,8 procenta, což bylo stejné meziroční tempo růstu jako v prosinci, kdy vrcholí vánoční nákupy.
Dynamiku vývoje tržeb letos ovlivňuje změna metodiky ČSÚ, který od ledna do hlavního ukazatele nezahrnuje údaje za prodej aut. Ty celková čísla většinou zvyšovaly.