Nejdražší částí zakázky je její strategická, kreativní a PR část s předpokládanou hodnotou 128 milionů korun. Realizační část, do níž patří organizace ochutnávek, spotřebitelské soutěže a dalších propagačních akcí si fond cení na 88 milionů Kč. Mediální část zahrnující návrh mediální strategie a plánu, návrh mediálního nákupu či vyhodnocení komunikace má stát 2,4 milionu Kč. Poslední, expoziční část, má stát 20 milionů Kč.
V předchozích letech byla zakázka zadávána jako jednoletá Její rozdělení má podle dřívějšího vyjádření ministerstva zemědělství (MZe) usnadnit účast většímu počtu firem. Má také umožnit státu lépe kontrolovat, co pro něj za nemalé finanční prostředky firmy zajišťují.
Výběr vítěze tendru na propagaci Klasy v posledních letech provázely pravidelně komplikace. Výběrové řízení, podle něhož měla být Klasa propagována loni, fond definitivně zrušil začátkem prosince 2014. Účel smlouvy již nešlo naplnit, zdůvodnil fond své rozhodnutí. Veřejnou zakázku v předpokládané hodnotě 158 milionů korun vypsanou v srpnu 2013 původně vyhrály společnosti McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency. Soutěž následně zrušil antimonopolní úřad. Nového vítěze se již fondu vybrat nepodařilo.
Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelí dlouhodobé kritice. Kritizoval ji například Nejvyšší kontrolní úřad. MZe, SZIF a Vinařský fond podle loňské prověrky NKÚ vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu.