Automobilka už dříve oznámila plán vyrobit letos o deset procent aut více než loni, tedy 330.000 místo 300.000 vozů. \"Navýšeného objemu výroby bude dosaženo zvýšením tempa výrobních linek ze 60 na 66 aut za hodinu a také přijetím více než stovky nových zaměstnanců,\" uvedl Vaněk.
Výroba ve slezské továrně jede na plný výkon. Poptávka po vozidlech je však podle mluvčího tak vysoká, že i tak budou muset zaměstnanci v dubnu až červnu na několik mimořádných sobotních směn.
Vaněk uvedl, že v květnu automobilka zahájí sériovou výrobu inovovaného modelu kompaktního MPV Hyundai ix20 a v červnu začne produkovat nástupce modelu ix35, vůz Hyundai Tucson. Ten měl světovou premiéru na letošním březnovém ženevském autosalonu.
Od ledna do března nošovická automobilka vyrobila nejvíce vozů ix35, celkem více než 46.700 kusů. Na druhém místě byl model Hyundai i30 (více než 23.300 kusů), který se vyrábí ve třech verzích, jako pětidveřový hatchback, kombi a třídveřová verze. Třetí v počtu vyrobených vozů byl model ix20.
Nejvíce vozů z Nošovic putovalo v prvním čtvrtletí do Velké Británie, Německa, Španělska a Itálie. Pátá v pořadí byla Česká republika. \"Předstihla i Rusko, které se v důsledku ztráty hodnoty rublu propadlo na šesté místo. Na český trh bylo v prvním čtvrtletí dodáno 6,15 procenta produkce (za celý loňský rok to bylo 4,5 procenta),\" uvedl Vaněk. Z mimoevropských trhů jsou podle něj nejvýznamnější destinace Austrálie, Turecko, Egypt, Mexiko a Jihoafrická republika.
Automobilka Hyundai má v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zhruba 3300 zaměstnanců. Dalších asi 7000 lidí zaměstnávají v regionu subdodavatelské firmy.