V novém úseku metra vznikly čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Ne všechny vlaky ale budou jezdit mezi těmito stanicemi. Od 06:00 do 09:30 v úseku Petřiny - Nemocnice Motol a od 09:30 do 20:00 v úseku Dejvická - Nemocnice Motol pojede pouze každý druhý spoj.
Dostavba metra A se potýká s problémy. Kritici tvrdí, že nasměrování metra do motolské nemocnice nebylo šťastnou volbou, zvlášť v situaci, kdy Praze chybí přímé spojení na ruzyňské letiště. Kritiku vyvolaly i původně plánované a mnohem masivnější změny povrchové MHD, které nakonec město upravilo. Praha navíc u nových stanic nepostavila ani jediné záchytné parkoviště.
Ve stanici Nádraží Veleslavín, která bude sloužit jako přestupní na autobusy na letiště, není z úrovně pod terénem eskalátor, ale jen schody. Cestující s kufry tak musí absolvovat z nástupiště delší cestu výtahem, nebo z vestibulu nad nástupištěm vystoupat pěšky po schodech. Se zavazadly jim proto budou pomáhat portýři placení letištěm. Praha chce situaci vyřešit a zvažuje dostavbu eskalátoru, nebo dopravník na zavazadla.
Zpoždění nabírá i čerpání dotací na stavbu metra. Dopravní podnik zatím nevyčerpal ani korunu ze zhruba sedmimiliardové evropské dotace. Pochybnosti o projektu mělo ministerstvo dopravy, které snížilo strop pro čerpání dotací o 25 procent. Na konci uplynulého roku zahájil kontrolu i Nejvyšší kontrolní úřad a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Pražské metro se třemi linkami ročně přepraví stovky milionů cestujících. Denně se jím sveze v průměru 1,6 milionu lidí.