V loňském roce dovoz ojetých aut o čtyři procent klesl. Vedle nárůstu je podle tajemníka svazu Pavla Tunkla alarmující věkové složení ojetin. \"Vozy starší deseti let už tvoří 45 procent dovozu,\" podotkl s tím, že před dvěma roky to byla jen třetina.
Starší vozy představují výrazně vyšší ekologickou zátěž. Podle výpočtu Sdružení automobilového průmyslu tvoří auta bez katalyzátoru 13 procent tuzemského vozového parku a na celkových emisích se podílejí skoro 27 procenty. \"Kdybychom všechny vozy plnící emisní normy Euro 0 a Euro 1 nahradily automobily s Euro 4, klesly by emise o 26 procent,\" uvedl.
Nejvíce se dovážejí v zahraničí prodané vozy domácí automobilky Škoda s podílem kolem 20 procent, následuje Volkswagen se 17 procenty a Ford s podílem 12 procent. Na dalších místech jsou francouzské Peugeot a Citroën. Češi si v prvním čtvrtletí již dovezli i 15 Ferrari, deset Maserati, jednu elektrickou Teslu a jeden Rolls-Royce.
V 1. čtvrtletí rostl i prodej nových osobních aut, který se také zvýšil o 24 procent na 53.265 vozů. Nejvíce prodala Škoda, Volkswagen a Hyundai.