Automobilka při kolektivním vyjednávání navrhla podle posledních informací růst mezd o tři procenta na následujících 12 měsíců. Na konci března vypršela dosavadní kolektivní smlouva, odbory na návrh nepřistoupily. Odboráři na začátku kolektivního vyjednávání požadovali růst tarifních mezd o 6,5 procenta, poté požadavek o něco snížili, ale neuvedli o kolik.
Odbory v týdeníku uvedly, že v záloze mají také časově neomezenou stávku. \"V době přípravy na časově neomezenou stávku budou prováděny akce, které legálně znemožní plynulý chod firmy Škoda,\" uvádí dnešní Škodovácký odborář.
Škoda Auto zaměstnává v České republice bez agenturních pracovníků a učňů téměř 24.000 lidí, průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích je kolem 34.000 korun. Odbory už s vedením firmy dohodly, že každý tarifní zaměstnanec dostane v květnovém výplatním termínu jako součást mzdy za duben variabilní část bonusu 25.000 korun. Včetně fixní části bonusu, vyplácené před letními dovolenými a před Vánoci, tak zaměstnanci celkem dostanou roční bonus asi 60.000 korun. Dosavadní kolektivní smlouva bude platit, dokud se odbory s firmou nedohodnou.
Ani ve druhé středočeské automobilce TPCA v Ovčárech u Kolína se zatím odbory s vedením firmy nedohodly, kolektivní smlouva tam také vypršela na konci března. V TPCA je průměrná mzda kolem 30.000 korun. Vedení firmy podle posledních informací nabídlo růst mezd o 500 až 600 korun podle dané pozice, odbory nyní požadují přibližně 1200 korun.
Škoda Auto loni zvýšila zisk o 46 procent na 665 milionů eur, tedy na 18,4 miliardy korun. Svým zákazníkům automobilka dodala rekordní počet 1,037 milionu vozů, což je meziroční nárůst téměř o 13 procent. TPCA zatím loňské hospodářské výsledky nezveřejnila, v roce 2013 tam meziročně klesly tržby i zisk shodně o 13 procent. Tržby činily podle auditovaných výsledků 29,8 miliardy korun, zisk před zdaněním 278,1 milionu korun.