Trať mezi Sedlnicí a letištěm dlouhá 2,9 kilometru byla po mnoha letech první novou tratí, která se v Česku stavěla na \"zelené louce\". Přišla na 553 milionů korun, většinu zaplatí evropské dotace. Součástí stavby byl zastřešený terminál, který spojuje krytá chodba s letištní odbavovací halou.
Kvůli železničnímu napojení letiště musela Správa železniční dopravní cesty rekonstruovat 5,6 kilometru dlouhou trať mezi Studénkou a Sedlnicí. To stálo přes 300 milionů korun. Původní jednokolejná trať byla rozšířena o druhou kolej a elektrifikována. Stanice Sedlnice se asi o kilometr posouvala. Přes Studénku vede hlavní železniční koridor, který spojuje Ostravu s Prahou či Brnem.
Na mošnovské letiště přijede každý den po železnici deset spojů, s výjimkou neděle, kdy jich bude devět. Stejný počet spojů pojede i opačným směrem. Většinou se však nejde o nové spoje. Do Mošnova totiž budou jezdit nejčastěji vlaky od slovenských hranic ze stranice Mosty u Jablunkova na Frýdecko-Místecku, které už ve stejných časech jezdily, ale jejich trasa do neděle končila zpravidla ve Studénce. Nyní ji prodlouží.
Zástupci kraje i letiště očekávají, že zpočátku bude největší využití vlaků souviset s velkými akcemi v Moravskoslezském kraji. Jednou z nich je Mistrovství světa v ledním hokeji, které v Ostravě začne 1. května. Hejtman Miroslav Novák (ČSSD) dříve řekl, že do budoucna bude mít železnice velký potenciál v souvislosti s mošnovskou průmyslovou zónou, v níž pracuje asi 1500 lidí a za dva roky by jich mělo být o tisíc více.
Z ostravského letiště nyní létají pravidelné přímé linky do Prahy, Londýna, Paříže a Düsseldorfu. V letní sezoně se z Mošnova létá také do turistických destinací zejména ve Středomoří. Loni letiště přepravilo 297.691 cestujících, což bylo o 15 procent více než v roce 2013. Letiště Václava Havla v Praze loni odbavilo 11,1 milionu cestujících, brněnské letiště téměř 487.000 pasažérů.