Počet vnitrostátních listovních zásilek se meziročně snížil o deset procent. Pokles výnosů z tradičních poštovních služeb částečně kompenzovaly tržby z nových obchodních příležitostí, jako je doplňkový prodej nebo finanční služby a služby pro stát, a dále úsporná opatření ve všech kategoriích nákladů. Nejvíce ušetřila na marketingu.
Podle generálního ředitele Martina Elkána bude pro hospodaření pošty v dalším období důležité finální rozhodnutí o úhradě čistých nákladů spojených s poskytováním základních poštovních služeb, které si stát od podniku objednal. \"V současné době nemáme uhrazenou tzv. univerzální službu za rok 2013 a 2014. Pokud by nedošlo k úhradě těchto nákladů, pak by rok 2014 byl pravděpodobně posledním, ve kterém by Česká pošta hospodařila s kladnými čísly,\" uvedl. Za rok 2013 pošta požadovala úhradu téměř 1,8 miliardy Kč, ČTÚ jí ale přiznal o miliardu méně. Pošta se proti verdiktu odvolala.
Ke konci minulého roku zaměstnávala Česká pošta 31.742 zaměstnanců, což je meziročně o 650 korun méně. Osobní náklady dosáhly výše 11,6 miliardy korun a představovaly i v roce 2014 nejvýznamnější nákladovou položku s podílem téměř 62 procent procent na celkových nákladech podniku. Dalšími významnými nákladovými kategoriemi byly zejména náklady na správu a údržbu budov, náklady na dopravu a náklady na IT a telekomunikace. Naopak ziskovými segmenty České pošty jsou obstaravatelská služba, poštovní poukázky, spolupráce s aliančními partnery nebo výplata starobních důchodů.
Státní podnik Česká pošta provozuje kolem 3400 pošt včetně partnerských poboček.
jsa rot