Firma tak ukončuje období, kdy žádné nové investice neprováděla. Prezident Toyoty Akio Toyoda před třemi lety zmrazil rozšiřování výroby, protože předešlá rychlá expanze měla negativní dopady na kvalitu, což vyústilo v rozsáhlé svolávání aut do servisů. Pokles prodeje během finanční krize navíc výrazně snížil využití výrobních kapacit a zvýšil zásoby.
V Mexiku přitom Toyota postaví svou první továrnu. Celková investice do závodu s kapacitou výroby 200.000 vozů ročně má činit jednu miliardu dolarů (25,7 miliardy Kč). V závodě má vzniknout asi 2000 pracovních míst. Od roku 2019 se má v Mexiku vyrábět model Corolla a firma tam hodlá přesunout výrobu tohoto modelu z továrny v kanadském Ontariu.
V Číně pak Toyota investuje 52,5 miliardy jenů (11,3 miliardy Kč) do třetí výrobní linky v závodě v Kantonu, který vlastní spolu s místní firmou Guangzhou Automobile Group. Výroba na nové lince má začít v roce 2017 a bude mít kapacitu výroby 100.000 vozů ročně.
Automobilka Toyota si pro rozšíření výroby vybrala Mexiko a Čínu zejména z toho důvodu, že jsou to podle ní trhy, na kterých by v příštích letech měla růst poptávka.
Celosvětový prodej Toyoty loni stoupl o tři procenta na 10,23 milionu vozů, a firma tak třetí rok za sebou předstihla německý Volkswagen i svého amerického rivala General Motors. V letošním roce nicméně Toyota počítá s poklesem prodeje asi o jedno procento. Podle některých odborníků by tak japonskou firmu mohl v čele světového automobilového trhu vystřídat právě Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.