Zatím je vše ale v rovině konceptu, uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold s tím, že schválený akční plán pouze vypočítává předpokládanou výši investic. Zatím pro tyto projekty nejsou fixované peníze ve státním rozpočtu, uvedené náklady tak nejsou pro ČR zavazující.
\"Náklady na budování a provozování systémů ITS ( inteligentních dopravních systémů) jsou výrazně nižší než náklady na odstraňování následků dopravních nehod. Podle studie Centra dopravního výzkumu se celkové roční ekonomické ztráty ČR zapříčiněné dopravní nehodovostí pohybují v rozmezí 35-55 miliard korun,\" uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Systémy, jako jsou chytré dopravní značky a telematické informační tabule, které umí usměrňovat provoz, už na několika místech v Česku jsou. Do budoucna ale resort dopravy počítá s podstatně sofistikovanějšími technologiemi.
Inteligentní dopravní systémy nejsou podle ministerstva dopravy hudbou vzdálené budoucnosti. Můžeme očekávat, že za několik let bude datově připojeno téměř každé vozidlo, uvedl úřad s tím, že uvedený akční plán je způsobem, jak se na tuto dobu připravit.