Philip Morris International, který byl do roku 2008 dceřinou společností skupiny Altria, prodává cigarety Marlboro a další značky na zahraničních trzích mimo Spojené státy.
Veškerý byznys se odehrává v zahraničí, a firma se tak musí potýkat se změnami ve směnných kurzech. Mnozí analytici v poslední době poukazovali právě na silnější kurz dolaru, který snižuje hodnotu zahraničních tržeb firem mimo USA.
Firma dnes oznámila, že čisté tržby bez zahrnutí spotřebních daní klesly v prvním čtvrtletí o více než čtyři procenta na 6,62 miliardy dolarů. Po očištění o nepříznivý vliv směnných kurzů však byly vyšší, a to o 9,2 procenta.
Podniku se oproti loňskému prvnímu kvartálu podařilo zvýšit odbyt o 1,4 procenta. Největší nárůst zaznamenala ve východní Evropě, na Blízkém východě a v Africe.
Firma dnes zároveň zvýšila odhad celoročního zisku, který podle nové prognózy očekává v rozmezí 4,32 až 4,42 dolaru na akcii. Původní odhad byl o pět centů nižší.