\"Zaznamenali jsme příznivý vývoj v západní Evropě,\" uvedl podle agentury Reuters člen představenstva Christian Klingler, který je odpovědný za prodej a marketing. Dodal však, že podmínky na trzích ve střední a východní Evropě a v Jižní Americe zůstávají obtížné.
Volkswagen, jehož součástí je také mladoboleslavská Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě. Nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Koncernu patří rovněž značky Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti či Lamborghini.
Škoda Auto již v pondělí oznámila, že v prvním čtvrtletí zvýšila prodej o zhruba sedm procent na 265.100 vozů. V samotném březnu dodala zákazníkům 102.100 vozů, a poprvé tak překonala hranici 100.000 prodaných aut za jeden kalendářní měsíc.
Volkswagen v poslední době čelí neshodám ve vedení podniku. Předseda dozorčí rady Ferdinand Piëch nedávno signalizoval ztrátu důvěry v generálního ředitele Martina Winterkorna, když v rozhovoru s časopisem Spiegel uvedl, že se od Winterkorna \"vzdálil\".
Řídící výbor dozorčí rady Volkswagenu o krizi ve vedení podniku ve čtvrtek jednal v rakouském Salcburku. Očekává se, že během dneška vydá na toto téma prohlášení.
Loni Volkswagen zvýšil prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu vozů, a poprvé tak překonal desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu loni ale zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.